2070611207 |
Com treballar els projectes a l'aula |
2017-2018 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
25/9/2017 - 12/5/2018 (30 hores) de 16:45h a 19:15h |
|
ESC Mercè Rodoreda |
|
c. Milà i Fontanals, 59 (Santa Coloma de Gramenet)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Santa Coloma de Gramenet
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 25/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aprendre a dissenyar/transformar projectes o activitats incorporant bones preguntes que ens ajudin a fer-los més complexos; l’avaluació reguladora del propi alumnat entre els iguals i amb els mestres; la teoria de models (en concret l’ésser viu) i el model sistèmic entès com un conjunt d’elements que es relacionen entre si i que poden donar resposta a un problema o repte.
La dimensió metodològica de la competència científica fa referència a l’aprenentatge de les diferents capacitats que l’alumnat hauria de desenvolupar per fer ciència i per aprendre sobre la ciència.
En aquesta formació la basarem en diferents aspectes :
- Regulació en interacció (del professorat i amb l’alumnat)
- L’avaluació formadora com a eix dels aprenentatges
- Treball per models (concretat en l’ésser viu)
- La llengua com a vehicle de comprensió i expressió
|
| |
Objectius |
Aprendre a dissenyar/transformar projectes o activitats incorporant bones preguntes que ens ajudin a fer-los més
complexos; l’avaluació reguladora del propi alumnat entre els iguals i amb els mestres; la teoria de models (en concret l’ésser viu) i el model sistèmic
entès com un conjunt d’elements que es relacionen entre si i que poden donar resposta a un problema o repte.
|
| |
Continguts |
• Gestió d’aula
• La seqüència didàctica: procés d’aprenentatge
• Treball per models (fase 1- exploració)
• Les bones preguntes (fase 2- nous aprenentatges)
• Treball experimental
• La lectura i l’escriptura (fase 3 - estructuració)
• El model sistèmic: per vertebrar els projectes
• Primer disseny de l’activitat o projecte
• Presentació de propostes o projectes (fase 4- aplicació)
|
| |
Formador/a |
Teresa Pigrau
|
| |
Avaluació |
-Qüestionari de valoració de l'activitat formativa.
-Recull de l'experiència amb evidències d'aplicació a l'aula, valoració del docent i propostes de millora.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats planificades.
|
| |
E-mail |
crp-santacolomag@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
25/09/2017 |
1645 |
1915 |
Sessió 2 |
dijous |
19/10/2017 |
1645 |
1915 |
Sessió 3 |
dilluns |
30/10/2017 |
1645 |
1915 |
Sessió 4 |
dimarts |
14/11/2017 |
1645 |
1915 |
Sessió 5 |
dijous |
30/11/2017 |
1645 |
1915 |
Sessió 6 |
dimecres |
10/01/2018 |
1645 |
1915 |
Sessió 7 |
dimecres |
31/01/2018 |
1645 |
1915 |
Sessió 8 |
dijous |
12/04/2018 |
1645 |
1915 |
|
| |